Przyjmowanie i załatwianie spraw
Wszelka korespondencja nadesłana do Szpitala odnotowywana jest w Dzienniku Korespondencyjnym, następnie kierowana przez Dyrektora Szpitala do odpowiednich komórek organizacyjnych, celem dalszego załatwienia.Korespondencja wychodząca i przychodząca podlega ewidencjonowaniu w Dzienniku Korespondencyjnym Pism Wychodzących i Przychodzących.
Sprawy rozpatrywane są zgodnie z trybem określonym w instrukcji kancelaryjnej.
Wyjaśnień dotyczących świadczeń medycznych udzielają Kierownicy oddziałów lub Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa.
Zasady przyjmowania skarg i wniosków
Tryb rozpatrywania i załatwiania skarg i wnioskówRozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków w Szpitalu odbywa się zgodnie z postanowieniami
Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
- Skargi i wnioski mogą być składane w formie ustnej lub pisemnej.
- W sprawie skarg i wniosków przyjmuje:
Dyrektor Szpitala w poniedziałki w godz. 12.00-13.00 - W formie pisemnej, skargi i wnioski przyjmowane są w sekretariacie Szpitala Powiatowego w Zawierciu we wszystkie dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzi zgodnie z procedurą przyjmowania i rozpatrywania skargi i wniosków w Szpitalu pracownik wyznaczony przez Dyrektora Szpitala.
- Przedmiotem skargi lub wniosku może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników Szpitala.
- Skarga pacjenta złożona w formie pisemnej zawiera co najmniej:
- imię, nazwisko i dokładny adres zamieszkania bądź adres do korespondencji,
- datę zdarzenia,
- nazwisko osoby, wobec której skierowane są zarzuty,
- uzasadnienie stawianych w skardze zarzutów.
- Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia skargi.
- Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi zawiera w szczególności:
- wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona,
- podanie imienia i nazwiska, stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi,
- uzasadnienie z podaniem okoliczności faktycznych i w miarę potrzeby prawnych.